The Witches

In de jaren ’90 lag menig kind ’s nachts wakker van de Opperhoofdheks uit ‘The Witches’. Deze film heb ik al tig keer gezien, dus ik was ontzettend benieuwd naar de remake!

Robert Zemeckis blies nieuw leven in dit klassieke verhaal van Roald Dahl. Zijn verfilming ziet er een stuk sprankelender en moderner uit en is ook een stuk minder angstaanjagender dan zijn voorganger. Deze film speelt zich af in Alabama en niet in het Verenigd Koninkrijk en uiteraard zijn de speciale effecten veel beter dan in de jaren ’90. Anne Hathaway speelt de ‘Grand High Witch’.

Lees meer …

Alles is zoals het zou moeten zijn (verfilming)

Op de late avond besloot ik op Pathé Thuis deze film te huren. Vorig jaar had deze film -ondanks de coronacrisis- redelijk veel succes.

‘Alles is zoals het zou moeten zijn’ is de verfilming van het gelijknamige boek van Daphne Deckers. Dat boek heb ik ooit halverwege aan de kant gelegd, want ik vond de schrijfstijl irritant en de personages aanstellerig. Maar goed, soms kan een verfilming anders uitpakken… Actrice Barbara Sloesen vond ik in ‘Zwaar verliefd’ erg goed en verder doen er ook andere bekende namen mee, zoals Renée Fokker en Jan Kooijman.

Lees meer …

Christmas Jars

‘Christmas Jars’ is een typische en knusse kerstfilm voor de hele familie. Ik heb deze film gezien op Videoland.

Hope is een journaliste die veel te maken krijgt met tegenslag. Op een dag staat er een pot met geld voor haar deur. Een zogenaamde Christmas Jar. Als journaliste ontdekt ze een patroon hierin en besluit hier een artikel over te schrijven. Hiervoor gaat ze undercover te werk bij een familie en al gauw wordt ze helemaal opgenomen in dit gezin. Hope durft dan niet meer te vertellen dat ze eigenlijk een journaliste is…

Lees meer …

A dream of Christmas

a dream of christmas

Ja, je ziet het natuurlijk al het plaatje van de filmposter: een gemoedelijke Hallmark film! Videoland staat er vol mee en deze (zoete) kerstfilms kijken altijd wel makkelijk weg.

Penny is een drukke vrouw met drukke baan. Op haar werk wordt veel van haar gevraagd, maar haar man vraagt ook tijd en aandacht en dus wenst ze in een opwelling dat ze nooit getrouwd was. En uiteraard wordt deze wens door een engel ingewilligd. Maar het vrijgezelle leven bevalt haar helemaal niet en haar echtgenoot herkent haar niet meer! Hoe kan ze terug naar haar oude leven?

Lees meer …

Serendipity

Serendipity filmposter

Mijn favoriete kerstfilm uit 2001, hij staat af en toe ook op Netflix, maar ik keek deze film op DVD. ‘Serendipity’ blijft gewoon leuk!

Sara en Jonathan ontmoeten elkaar bij Bloomingdales, ze willen allebei dezelfde handschoenen kopen. Jonathan geeft Sara de kans om ze te kopen en Sara trakeert Jonathan op een kop koffie. Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden en brengen de avond samen door. Klein detail: ze hebben alleen allebei al een relatie. Sara stelt voor om het lot uit te dagen, want als ze bij elkaar horen, komen ze vroeg of laat vanzelf weer op elkaars pad terecht, toch?

Lees meer …

Holidate

Holidate filmposter

‘Holidate’ is een Netflix original en staat sinds oktober op deze dienst. Het is een vlotte en humoristische kerstfilm.

De opstandige Sloane is een single vrouw, die moe wordt van de bemoeizucht van haar familie over haar singlestatus. Jackson belandde tijdens kerst bij een bizarre familie in een foute kersttrui. Sloane en Jackson treffen elkaar in een warenhuis en allebei zijn ze de bemoeizucht en foute situaties zat. Ze besluiten elkaar het gehele opvolgende jaar te vergezellen bij elke feestdag. Geen verplichtingen, geen relatie, alleen een date tijdens feestdagen.

Lees meer …

Mi vida

Op Videoland kwam ik deze film tegen en het verhaal sprak me wel aan én dat Loes Luca de hoofdrol speelt was ook een leuke bijkomstigheid!

De Schiedamse kapster Lou is al op leeftijd en wil nu eindelijk eens tijd voor zichzelf maken. Ze reist naar Andalusië voor een cursus Spaans. Lou moet het zelf zien te redden in Spanje, dit gaat niet meteen vlekkeloos en ze is opvallend de oudste van de cursusgroep, maar al snel wordt ze opgenomen in de gemeenschap en voelt Lou zich helemaal thuis.

Lees meer …

Deze films heb ik laatst gezien…

verdwijnen coverDe laatste tijd maak ik weer wat meer tijd om lekker te gaan zitten voor een film. Liefst zo laat mogelijk, dan hoef ik niks meer te doen en het is heerlijk rustig om mij heen. Vandaar dat ik regelmatig de nachtfilm kijk op NPO 2 of tegen middernacht nog rustig een film aantik op Netflix.

Ik heb niet een vast genre wat ik graag kijk, ik wissel nogal. Van grote publiekstrekker tot een kleine ingetogen filmhuisfilm. Van romantische comedy tot een thriller. De meeste films die ik kijk zijn trouwens Nederlands. Er zit vaak pulp tussen, maar soms tref je ook een juweel. Kijk je mee naar mijn lijstje?

Lees meer …

Alles stroomt, Nederlandse film

alles stroomt filmposter‘Alles stroomt’ is niet zo heel erg bekend denk ik. De film is gemaakt in 2009 en op het Nederlands Filmfestival kreeg de film nog een publieksprijs, maar een echte bekende film is het nooit geworden. Ik vond de film op Netflix en ik klikte de film aan vanwege actrice Anneke Blok en het feit dat Marieke van der Pol het scenario schreef. Dat klonk veelbelovend.

Het gaat over Aleid en Damiaan. Ze wonen in Amsterdam. Damiaan is net geslaagd en besluit meteen uit huis te gaan. Aleid is alleenstaande moeder en de vader van Damiaan is overleden.

Lees meer …

Tulen Morsian

Tulen Morsian filmposter‘Tulen Morsian’ is een Scandinavische historische film en is momenteel te zien op Netflix. De film is ook bekend onder: ‘Bruid van de duivel’, ‘Devil’s bride’ en ‘Djävulens Jungfru’.

De film speelt zich af in 1666 op de Ålandseilanden. Daar woont een typisch plattelandsvolk, met een baker/kruidenvrouw, wasvrouwen, een pastoor en veel roddel en achterklap. Dan komt de rechter Psilander en hij hanteert de nieuwste heksentheorieën. Hij vindt dat het dorpje moderner moet worden en de oude rituelen moeten weg. Al snel worden er ‘heksen’ aangewezen…

Lees meer …

Beauty and the Beast

beauty and the beast coverEen jaar of vijf geleden kocht ik in een vlaag van jeugdsentiment de dvd van Belle en het Beest. Voor dit verhaal heb ik altijd al een zwak gehad. Nu is er dan de live-action remake! Ik ging naar de bios en ik vond de film prachtig!

Het beest was ooit een knappe prins, maar een tovenares betoverde hem tot een beest en niet alleen hem… Zijn bedienden werden in levende voorwerpen veranderd. Alleen als het beest kon leren om van iemand te houden én die persoon zou ook van hem houden, dan zou de vloek worden verbroken.

Lees meer …

Still Alice, een mooie en ingetogen film!

still alice filmEen paar weken geleden keek ik weer eens een film op tv. Op NPO 2 kwam die avond de film ‘Still Alice’. Deze kwam vrij laat, maar als nachtmens vond ik dat wel prettig.

‘Still Alice’ is gebasseerd op de gelijknamige roman van Lisa Genova. Actrice Julianne Moore won voor de rol een Oscar. Golden Globe en BAFTA Award. De film is een drama en draait om Alice Howland. Zij krijgt al op haar vijftige levensjaar de ziekte van Alzheimer. Dit heeft een enorme impact op haar huwelijk, haar gezin en haar werk bij de universiteit als hoogleraar taalkunde.

Lees meer …

Credits

Met dank aan:

In de eerste plaats mijn lezers, welke ik wil bedanken voor hun trouwe bezoeken, complimenten en leuke reacties.

Uitgeverijen en auteurs voor het vertrouwen en het regelmatig beschikbaar stellen van leesexemplaren, zonder boeken was er geen leesdame.nl

En voor het technische deel:

Design, hosting en onderhoud aangeboden door: RS-Internet

Blogging platform: Wordpress

Search Engine Optimization plugin: Yoast

Web Performance Optimization plugin: W3 total cache

Credits sluiten

Disclaimer

Alle boeken zijn door mij zelf gekocht, tenzij ze door een uitgever of auteur voor recensie beschikbaar zijn gesteld wat op geen enkele manier mijn mening over het boek beïnvloed.

Indien een boek als een recensie-exemplaar verkregen is, zal dit altijd worden vermeld. Wanneer enige inhoud wordt gesponsord door een bedrijf, zal dit ook altijd duidelijk worden aangegeven.

Ik ben altijd helemaal eerlijk, ongeacht of het boek wat ik bespreek beschikbaar gesteld is of zelf gekocht. Mijn blog is gebaseerd op verstrekken van eerlijke beoordelingen. Alle meningen zijn van mij persoonlijk. Hou daarbij rekening dat wat voor mij een fijne leeservaring is dat niet voor iedereen hoeft te gelden. Het is niet mijn doel anderen op welke wijze dan ook te overtuigen of beïnvloeden. Ik deel uitsluitend mijn persoonlijke ervaring met boeken en wil daarmee lezers voorzien van de kans om hun eigen geïnformeerde beslissingen te nemen.

Ik besteed veel zorg aan de creatie van deze website, maar kan de correctheid van de informatie niet garanderen. De gebruiker moet zich er van bewust zijn dat de informatie kan veranderen zonder dat hij daarvan vooraf op de hoogte wordt gebracht. Leesdame.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de inhoud van de site of voor het gebruik dat hiervan wordt gemaakt.

Alle in mijn blog gebruikte afbeeldingen zijn eigendom van mijzelf of hun respectievelijke eigenaars. Mocht u bezwaar willen maken tegen de publicatie van een afbeelding of de inhoud op dit blog, aarzel dan niet om contact met mij op te nemen via het contactformulier.

De volledig website is het exclusieve eigendom van Leesdame.nl. Onbevoegd kopiëren, reproduceren, opnieuw publiceren, posten of dupliceren van het materiaal op mijn blog is verboden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van mijzelf. Het is niet toegestaan enig deel van dit blog te reproduceren, verkopen of te wijzigen. Het staat U vrij te linken naar dit blog en om de inhoud ervan op een respectvolle manier te bespreken. Wanneer u een citaat uit mijn blog gebruikt, vermeld dan aub de naam van, en een link naar, mijn blog. Bent u geïnteresseerd in het verkrijgen van toestemming om gedeelten van de blog te kopiëren, neem dan contact met mij op via het contactformulier.

Ik ben niet verantwoordelijk voor content op de aan deze website gekoppelde bestanden en/ of websites waarnaar wordt verwezen.

Helaas kan ik niet fulltime aan mijn blog werken, het leven heeft meer verplichtingen. Ondanks dat ik erg blij ben met leesverzoeken en bijdrages van PR agentschappen, uitgevers en auteurs vraag ik ook om begrip dat deze soms iets langer duren dan verwacht. Ik ben U niet vergeten, ik verwerk het zo snel mogelijk.

Ik wil U bij voorbaat bedanken voor uw samenwerking en begrip :)

Leesdame
Disclaimer sluiten